Wat is er allemaal mogelijk in de Metaverse.

Een virtueel gevecht in de nieuwe metaverse? Het ondenkbare is mogelijk met de nieuwste technologie

Afgelopen week namen voormalig UFC lichtgewicht kampioen Khabib Nurmagomedov en voormalig UFC vedergewicht Max holloway het tegen elkaar op in een online Metaverse gevecht.

Wat is de Metaverse precies?

De Metaverse is een digitale wereld gecreëerd door Meta platforms. Mark Zuckerberg (voorzitter en controlerende aandeelhouder) van facebook ziet de metaverse voor zich als een virtuele wereld waarin je als avatar verschijnt. In deze wereld is letterlijk alles mogelijk. Je kunt als robot een potje kaarten in een ruimtestation met je vrienden, maar je kunt ook gewoon door je eigen woning wandelen. Je kunt je virtuele woning in dat geval naar wens aanpassen met spullen die je in het echt niet hebt, of die helemaal niet bestaan. Je komt in de metaverse door middel van de zogeheten VR-bril.

Het virtuele gevecht

Het Bedrijf Legionfarm organiseerde op 22 Februari 2022 het eerste gevecht in de meta verse tussen Khabib Nurmagomedov en Max Holloway via een livestream op Twitch. Beide namen zijn vrij groot in de wereld van MMA. Khabib wordt vaak genoemd als mensen het hebben over welke MMA vechter de beste aller tijden was. Op dit moment zit khabib niet meer in de UFC omdat hij met pensioen is gegaan. Tegelijkertijd is Max ook een tijd een dominante kampioen geweest en vecht hij op dit moment zijn weg terug naar de titel. Max en Khabib zouden in april 2018 tegen elkaar vechten ook al zitten ze eigenlijk niet bij elkaar in de gewichtsklasse, helaas is het toen op het laatste moment afgelast.

In de meta verse gingen de vechters een digitale bokswedstrijd met elkaar aan. Beide hadden een avatar van personages uit de film Rocky. De commentatoren tijdens het gevecht waren voormalig UFC zwaargewicht en licht-zwaargewicht kampioen Daniel Cormier en UFC lichtgewicht vechter islam makhachev. Uiteindelijk won Khabib het gevecht en sloeg Max buiten bewustzijn. Na het gevecht gingen de vechters en commentatoren nog een beetje experimenteren in de Metaverse.
Dit bewijst dat een simpel potje gamen deze tijd super viraal kan gaan wanneer je de juiste content maakt. Dit gevecht is promotie voor zowel de vechters, commentatoren , Legionfarm en Meta Platforms.

Verdere ontwikkelingen in de Metaverse

De bovenstaande genoemde bedrijven zijn niet de enige bedrijven die erg druk bezig zijn met de Metaverse. Zo zijn op het gebied van E-commerce bedrijven zoals: Alibaba, Amazon en walmart al aan het experimenteren hoe ze hun rol kunnen invullen in de metaverse. Bedrijven als Disney, Roblox en Netflix zijn zich aan het ontwikkelen op het gebied van gamen en entertainment in de Metaverse. Geloof het of niet: op dit moment zijn zelfs grote kledingbedrijven zoals: Nike, Louis Vuitton, Gucci, Zara, Adidas, en Balenciaga bezig met toekomstige Avatars. Microsoft zal meer dan 90 nieuwe diensten en updates introduceren op drie belangrijke gebieden, waaronder het aandrijven van de metaverse. Er wordt gekeken naar betalingen via Crypto Valuta’s of NFT’s en creëert tinder hun eigen ‘tinderverse’ voor daten in de digitale wereld.
Bedrijven en individuen kunnen online eigenaar worden van een stukje in de Metaverse of een verse in de Metaverse. Je kunt een eigen investeringen doen, zelf bouwen, verkopen en iets ontwikkelen.

Hoe kijk jij naar deze vorm van marketing en welke rol speelt de Meta-verse volgens jou in de toekomst?

Mark sperling Imagonline

Heb je vragen over deze tip, of ben jij benieuwd of wij jou kunnen helpen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Contact