Online marketing voor kappers

Online groeien als kapsalon?

Als kapsalon klinkt online marketing misschien niet als het meest interessante onderwerp. Toch is dit in deze tijd, en met blik op de toekomst een onmisbaar onderwerp voor jouw salon. Steeds meer mensen vinden via het internet een kapper. Online marketing in combinatie met een goede website voor jouw kapsalon is de fundering waarmee je structureel nieuwe klanten kunt binnenhalen.

Met je eigen kapsalon wil je jezelf bezighouden met zaken waarmee je tevreden klanten krijgt: knippen, adviseren, inspireren en een band opbouwen. Maar hoe zorg je dan voor meer, nieuwe klanten voor jouw salon?

Welke middelen kan je gebruiken om jouw kapperszaak (online) te laten groeien?

1. Een website voor jouw kapsalon

Een website voor jouw kapsalon, waar bezoekers een afspraak kunnen inplannen en de benodigde informatie en inspiratiekunnen vinden. Deze website is voor bestaande bezoekerseen locatie waar zij een afspraak kunnen inplannen of bijvoorbeeld het laatste nieuws omtrent jouw kapsalon kunnen lezen. Voor nieuwe bezoekers, is dit het eerste contact tussen de bezoeker en jouw salon. Deze eerste indruk wil je natuurlijk zo goed mogelijk over laten komen, zodat de kans groter is dat deze bezoeker binnenkort in jouw kappersstoel zit!

Welke onderdelen hebben invloed op het effect van jouw website?

Zorg er voor dat bestaande bezoeker gemakkelijk binnen enkele klikken een afspraak in kan plannen. het is belangrijk dat dit gemakkelijk kan middels een duidelijke knop.

Tegenwoordig gebruikt gemiddeld meer dan 75% van de bezoekers mobiele apparaten om een website te bekijken. Daarom is het van groot belang dat de website voor jouw kapsalon responsief is: geschikt voor alle mobiele apparaten.

Bezoekers willen tegenwoordig steeds sneller kunnen handelen op het internet en raken hierdoor ongeduldig. Daarom is het van groot belang dat je als kapper een website hebt die snel laad (minder dan 5 seconden laadtijd).

Zorg er voor de alle informatie op je website up to date blijft: Staan alle huidige medewerkers er op? Staan de nieuwe tarieven op de website?

Voor nieuwe bezoekers is het belangrijk dat zij er van worden overtuigd dat jouw kapsalon de beste is. Door reviews te plaatsen van jouw huidige klanten, is het mogelijk de nieuwe bezoekers vertrouwen te geven.

online marketing voor kappers
Social media voor kapsalons

2. Social media voor jouw kapsalon

Social media marketing voor jouw kapsalon bestaat uit het consistent plaatsen van relevante berichten, op de voor jouw salon relevante social media kanalen. Hierbij is de consistentie en de frequentie van het aantal berichten van groot belang. 

Daarnaast is het mogelijk om te adverteren op social media, om jouw specifieke doelgroep te bereiken. Hier kan het doel zijn om nieuwe/bestaande klanten afspraken in te laten plannen. Daarnaast, kan adverteren op social media voor veel naamsbekendheid zorgen.

Het consistent plaatsen van berichten via social media zorgt er voor dat je je bereik vergroot. Wanneer de klant opzoek is naar een geschikte kapsalon, zullen zij eerder denken aan jouw salon.

Social media is een goede manier om in contact te komen met jouw doelgroep. Social media vergroot de betrouwbaarheid van jouw kapsalon en is tevens een goede manier om de interactie met jouw klant aan te gaan.

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat kappers die zich, op een goed manier, bezig houden met social media een ruime omzetstijging behalen.

In social media is het mogelijk om links te plaatsen naar de eigen website. Hierdoor komt er meer verkeer op jouw website en is jouw kapsalon beter vindbaar in Google.

Social media is tegenwoordig onmisbaar in ons leven. Meer dan 70% van de mensen is actief op social media. Ook voor jouw kapsalon is het dus van belang dat je actief bent op social media.

3. Vindbaarheid in Google

Google is een belangrijk onderdeel van jouw online aanwezigheid. Hoe goed is jouw website vindbaar in Google? Staat jouw kapsalon vermeld op de juiste locatie, met de juiste informatie? Heeft jouw kapsalon reviews bij Google?

Ook is het mogelijk om te adverteren in Google, zodat mensen in de omgeving van jouw salon bij het zoeken naar bijvoorbeeld inspiratie op jouw website komen. Het doel hierbij is om bijvoorbeeld zo veel mogelijk afspraken te genereren, aangezien adverteren geld kost!

De vindbaarheid van jouw website is van groot belang voor nieuwe klanten, die op zoek zijn naar een geschikte kapsalon. Door vindbaar te zijn zorg je er voor dat klanten jouw website tegenkomen tijdens hun zoektocht naar een kapsalon.

‘Google Mijn Bedrijf’ is zeer belangrijk voor lokale vindbaarheid. Als een klant ‘kapperszaak in Heemskerk’ zoekt, dan vindt hij/zij een lokale kapperszaak in Heemskerk. Er zijn natuurlijk meerdere kapperszaken in Heemskerk. Het is daarom van groot belang dat jouw kapperszaak een hoge positie heeft in deze lijst met resultaten. Bij deze resultaten kunnen klanten direct contact opnemen of de route naar je kapperszaak vinden.

Online marketing voor kapsalon

Hoe kan jouw kapsalon dus groeien

  • Een goede website is belangrijk voor jouw kapsalon

  • Social media zorgt voor meer naamsbekendheid, interactie en omzet voor jouw kapsalon

  • Zorg dat jouw kapsalon vindbaar is in Google

Hoe kan Imagonline jouw kapsalon helpen groeien?

advies online marketing kappers

Bovenstaande zal je misschien doen afschrikken, of juist inspireren en in laten zien dat online marketing kan helpen bij het groeien van jouw kapsalon. Imagonline helpt je bij het vinden van nieuwe klanten en helpt deze klanten binnen te halen dankzij onze uitgebreide expertise. Wij maken voor iedere kapperszaak een plan op maat om het gewenste resultaat te behalen. Plan hieronder een gratis adviesgesprek om te bekijken wat de mogelijkheden zijn voor jouw kapsalon.

Plan hier een GRATIS adviesgesprek in (30 min.)