Ons werk -> Scrapboeken
Scrapboeken
Klantvraag: Op welke manier kunnen we social media inzetten om meer Scrapboeken te verkopen?

Geleverde dienst(en)

Social Media

Strategie

Resultaten

R

Een positionering van Scrapboeken

R

Consistente social media uitingen

R

Een stijging in het aantal verkopen middels de eigen webshop

R

Een stijging van 0 tot 1500 volgers

Hoe zijn wij te werk gegaan?

Strategie

Zonder Koers geen trossen los! Scrapboeken, of zoals ze officieel genoemd worden “Scrapbooks” is een van oorsprong engels fenomeen. Het zijn in feite plakboeken waarin je op een creatieve manier te werk gaat. Je kunt hier bijvoorbeeld foto’s in plakken, maar ook eigen kunstwerken en creaties in plakken. In eerste instantie wisten we zelf nog niks van het product af, althans, we wisten wel wat plakboeken waren maar niet perse scrapboeken. Daarom hebben we vooraf een hoop informatie vanuit de klant moeten vergaren en daarnaast nog meer informatie opdoen via het internet. Nadat we uitvoerig hebben uitgezocht wat dit voor boeken waren hebben we ons verdiept in de strategie. Scrapboeken.nl is namelijk een nieuw bedrijf en heeft daarom nog geen vastgelegde strategie online. We moesten ons eerst afvragen, wie koopt deze scrapboeken eigenlijk? En, wat is de voornaamste reden om deze boeken te kopen? Uit onderzoek via het internet en social media hebben we een duidelijke doelgroep kunnen opmaken, en op basis van het doorzoeken van veel verschillende accounts hebben we ook de beweegreden kunnen ontdekken waarom mensen deze boeken kopen. Een van de redenen was “Het mooi vormgeven en bewaren van herinneringen”. Denk hierbij aan; vakantiefoto’s, opgroeiende kinderen, dagjes uit, dierbaren, bruiloften en ga zo maar door. Dit was voor ons een aanleiding om dit mee te nemen in de strategie, het continu blijven uiten dat de boeken geschikt zijn voor het bewaren van herinneringen. En op die manier wil je een gevoel van urgentie creëren bij de potentiële afnemer. Want zeg nou zelf, jij vindt het toch ook zonde als je foto’s onder het stof belanden? Daarnaast hebben we gekeken naar de juiste kanalen om deze content op voorbij te laten komen. Nu een jaar later hebben we een heel aantal uitingen mogen genereren voor Scrapboeken.nl en zijn we in staat geweest om de uitingen volgens de strategie te hanteren. Dit zorgt ervoor dat mensen direct een duidelijk beeld krijgen bij de organisatie en ook weten waarvoor de producten gebruikt worden. In het aantal verkopen zit een stijgende lijn, er worden maandelijks een stuk meer boeken verkocht dan voorheen. En daar zijn we bij Imagonline uiteraard heel blij mee!

Werkzaamheden

Voor Scrapboeken.nl voeren wij social media uitbesteding uit, de kanalen waarop we plaatsen zijn: Instagram en Facebook.

Resultaat

Door de consistente inzet van social media hebben we een toename van 0 naar 1500+ volgers op Instagram behaald.